moonspirit.blogg.se

2016-01-31
13:34:46

Debut Utställning!

 
Ja då har vi avklarat Iza's debut utställning också! 
Blev tyvärr inga bilder från dagen.. men man kan inte alltid få allt.

Dagen gick bättre än jag trodde. 
eller det beror på hur man ser det som.. 
Båda blev tyvärr oplacerade :/ men de fick ändå kanonkritik! :) 
Är så nöjd så nöjd ändå! 
och det är ju ändå tur att man kommer hem med samma underbara hundar som innan man for! :D

Iris först då! 
Hon har ju alltid varit "mer vild än tam" i princip. 
Älskar ju allt och alla så att vara på utställning utan att få springa fram till alla som finns där har ju varit skittråkigt tycker hon! Men man kan ju inte alltid få som man vill. 
In i ringen med henne då. Domaren skrattar och säger att livet leker när han tittar på henne. 
Kan inte vara mer sant i detta sammanhang! :p 
så hon fjäskar lite för han innan vi ska springa runt i ringen. 
Sen då! 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen.. 
Hon blir verkligen bättre och bättre för varenda gång vi går in i ringen!!! 
Visst det är lite fjant ibland men hon travade nästan bara i ringen! 
och när jag skulle ha henne stående!! hon börjar verkligen fatta vad som gäller <3 
Vi blev ju blåst på HP:t .. "går och står under sig lite väl mkt" tyckte domaren.. 
Ja jag vet, hon sänker väldigt gärna rumpan lite mer än hon borde.. men hur ska man annars kunna få kraften att hoppa eller springa riktigt fort? :p 
Det är nått vi får träna på iaf.
I annat fall så tyckte domaren om henne, härligt temperament sa han. 
såklart tycktes Iris säga och jag kan inte annat än att hålla med. 
Min lilla duracellkanin börjar nog till att bli lite lugnare ändå :D
 
Så tar vi Iza!!
kvällen före kom jag på att "justja... kanske skulle ha tränat lite med henne..."
Typiskt mig... glömmer bort att en del hundar går inte som en klocka i ringen första gången... 
har ju lärt mig det med Iris.. att där krävs det en del träning.. 
Men ändock så glömmer jag bort det med Iza... 
Jaja nu var det ju ändå försent..  så vi får göra det bästa av situationen! 

Vi kommer på plats.. SÅ MYCKET HUNDAR OCH FOLK! tycktes Iza tänka! 
hon visste inte riktigt vart hon skulle kolla för åt vilket håll hon än såg så var dom överallt!
Det här kan bli spännande... 
Tar ut henne från buren efter att vi har installerat oss riktigt för att prova och se hur hon springer och står. 
Ja det går väl sådär.. det är ju så mycket runtomkring så att hon inte riktigt kunde koncentrera sig.. 
och vid ställandet så ville hon mest sätta sig..
Ajja, jag får hjälpa henne med det när vi väl är inne i ringen tänker jag. 

Så är det Izas tur att komma in i ringen, direkt efter lillasyster Iris.
Och då! 
Hon går som en klocka i ringen!! <3 <3 precis så som jag är van med andra hundar!!
"Rör sig spänstigt med bra steg" sa domaren! 
Min lilla chokladpralin <3 såklart att hon gör! 
det går tillochmed riktigt bra att ha henne ståendes där inne! visst nån gång satte hon sig, 
men lite flyttande av steg för mig så följde hon med och stod framför mig :) 
"Kort och kvadratisk" sa domaren, och "hårt ringlad svans" .. 
jaja det är en rolig sak för min del ändå. 
och otrolig träning för hundarna! så blir hon ingen utställningshund så får det gå ändå. 
hon är ju ändå älskad av mig, och det är det viktigaste <3 
 
Som sagt. trots 2 oplacerade hundar, så är jag riktigt nöjd med dagen! 
fick utöver det ändå en kanonfin kritik båda flickorna. 
så vi får se i slutet av februari vad domaren säger då. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: