moonspirit.blogg.se

2016-01-02
17:06:37

Årets första Utställning!

 
Är nu avklarad!
Vnkk hade sin tror det är årliga valputställning, på KLASS Arena i Söråker. 
som vanligt var det bara 2 stycken Lapska Vallhundar anmälda.
Iris och Tikko. 
Jag och Josefine for ner egentligen inte helt friska, men vi hade ju betalt för allt så vi ville ju inte missa det.
Och glad för det är jag! 
Iris gick och blev BIR!!! Äntligen! 
Som hon kämpar mot Tikko om det där förstapriset! och äntligen så blev det så :) 

Jag kallar henne (okej inte bara jag) Duracellkaninen. 
Första utställningen vi var på så var hon mer uppe i luften än nere på Jorden.
Då blev hon kallas känguru och allt möjligt. 
Så med det i bagaget, plus att jag alltid haft hundar som vet så fort man går in i ringen, vad man ska göra...
så har Iris varit en liten... prövning :) 
Men hon blir verkligen bättre och bättre för varenda gång! 
Så ser verkligen fram emot när vi får gå i officiella klasser och börja kampen mot CERTen.
 
Några bilder blev det inte idag. vi lämnade kameran i bilen då ingen utav oss kände oss sådär jätte sugen på att fota nått alls.. vi hade nog schå med att hålla oss vakna och inte se allt för döda ut.
Men det blir förhoppningsvis några bilder till den 30:e då vi ska på Njurundas inoffare. 
Då blir det ju även som sagt Izas debut med, så vi får se hur det går.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: